تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - پیكان جدید سال ۸۶ وارد بازار می‌شود
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




خودرو x۱۱ كه قیمتی بین ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ اس دی دارد، سال ۸۶ وارد بازار می‌شود. 

- مدیر مركز تحقیقات ایران‌خودرو - در پروژه طراحی خودروی  x۱۱ از بهمن ۸۴ آغاز شده است و امیدواریم این پروژه در زمان معین كه ۲۴ ماه است، كار طراحی آن تمام شود. وی كلاس این خودرو را b خواند و گفت، از سری موتور ملی در آن استفاده خواهد شد.او ادامه داد: هم‌اكنون در حال طراحی اكسل ملی هستیم كه در این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سیستم تعلیق عقب این خودرو كاملا متفاوت با پژو ۲۰۶ صندوقدار است؛ به گونه ای كه سبب نرم بودن خودرو و در ضمن، سبك شدن ۳۰ كیلیوگرمی سیستم تعلیق می‌شود. این سیستم تعلیق كه بیشتر در خودروهای كره یی و ژاپنی استفاده می‌شود، مراحل تولید صنعتی‌اش نیز آسان‌تر است.

وی درخصوص بقیه اجزای پلات فورم این خودرو نیز گفت: كفی خودرو شبیه پژو ۲۰۶ خواهد بود. در ضمن برخی اجزای ترمزهای استفاده شده در این خودرو هم كه متعلق به پژو ۲۰۶ است، تغییر می‌كند.

گفتنی است،   x۱۱ كد پروژه احیا شده پیكان جدید است كه مدتی اجرای آن متوقف شده بود؛ اما به دستور وزیر صنایع اجرای این پروژه دوباره آغاز شد.

طهماسبی - وزیر صنایع - در این‌باره گفته است: برای طراحی خودرو جدید x۱۱ (پیكان جدید) وزارت صنایع امكاناتی فراهم كرده و وام خوبی نیز در نظر گرفته است. این پروژه كه آقای كاتوزیان در آن فعالیت می‌كرده و سه سال پیش متاسفانه جلوی آن گرفته شد، دوباره با اصلاحاتی در آن و با توجه به تجربیات این چند سال احیا شد. البته به دلیل این كه سرمایه‌گذاری برای طراحی این خودرو عدد بالایی است، وزارت صنایع برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته است.

گفتنی است: در سال ۸۲ خودرو NP یا پیكان جدید كه در مركز تحقیقات ایران خودرو به انتهای مراحل طراحی رسیده بود، قرار بود جایگزین پیكان شود؛ اما این پروژه در نهایت متوقف شد.

این خودرو قرار بود با آرم اسب یا همان «سمند» با قیمت بین ۶ تا ۸ میلیون وارد بازار شود، اما به دلایلی كه درباره آن ایران خودرو هیچ گاه توضیحی نداد، پروژه متوقف شد.

كاتوزیان - نماینده كنونی مجلس - یكی از مدیران این پروژه بود كه ال-۹۰ را عامل توقف پروژه نیو پیكان می‌داند، اما هیچ گاه از پژو آریان جایگزین نیو پیكان انتقاد نكرد.

یكی از مدیران سابق مركز تحقیقات ایران خودرو در رابطه با پروژه ساخت پژو آریان می‌گوید: با بودجه‌ای كه ایران خودرو در این زمینه اختصاص داده بود، در حال طراحی خودرویی بر روی پلات فورم ۲۰۶ بودیم، به طوری كه قسمت جلو و عقب خودرو كامل تغییر یافته بود. شركت ایتال‌ دیزاین هم یك خودروی گلی پیكان جدید را ساخته بود، اما ناگهان پژو متوجه شد و با پروژه مخالفت كرد، ولی چند ماه بعد این شركت كه به هیچ نحوی با ایران خودرو كنار نمی‌آمد، در واكنش به پروژه ال-۹۰ رنو در هراس از دست دادن بازار ایران ، طرح پژو ۲۰۶ آریان را به ایرانی ها اریه داد.

درباره این اتفاقات عده‌ای گفتند كه این خودرو با هزینه ۲۷۵ میلیون یورویی طی ۴۸ ماه عملیاتی می‌شود، حال آن كه ۲۰۶ صندوقدار (آریان) كه جایگزین این پروژه شده، طبق اعلام، با ۷۵ میلیون یورو به نتیجه می‌رسد و این یكی از دلایل جایگزینی این دو پروژه بوده است. از سوی دیگر، شركت پژو نیز اعلام كرده بود كه حاضر نیست پلات فورم ۲۰۶ را در اختیار ایران قرار دهد، اما سرانجام در پروژه ۲۰۶ صندوقدار با این موضوع موافقت كرد.





نوع مطلب : ایران خودرو، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 17 تیر 1386 :: نویسنده : مسعود
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر