تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - هیوندای جنسیس
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




تا مدت ها شرکت هیوندا ، خودروسازی درجه دو محسوب می شد که خودروهایی ارزان با امکانات زیاد و دوام نسبتا خوب ارائه می داد ولی محصولات این شرکت از نظر طرا حی همواره ساده و عقب تر از هم ردیفان خود بودند. کیفیت مواد بکار رفته در خودرو نیز بحثی دیگر بود که همواره هیوندا را به انتخاب دوم خریداران تبدیل می نمود. اما از سال 2003 بود که تفکرات در شرکت هیوندا تغییر پیدا کرد و مدیران ارشد این شرکت تصمیم گرفتند تا هیوندا را که خودرو ساز اول کره محسوب می شد، به رقیبی برای خودرو سازان اول دنیا تبدیل نمایند. هدف اول لکسوس بود، و اولین محصولات هیوندا در این راه سوناتا مدل 2003 ، آزرا و سانتا فه بودند. این خودروها برای هیوندا یک قدم بلند محسوب می شدند زیرا اعتبار این شرکت را بالا بردند، حالا هیوندا خودروهایی که کیفیت خوبی را هم رده با رقیبان، در پوسته ای ساده و هماهنگ و چشم نواز ارائه می نمود.
اما سال 2007 بود که هیوندا همگان را مبهوت نمود، در این سال جنسیس معرفی شد، هیوندا خودرویی را ارئه نمود که با دیگر محصولاتش متفاوت بود. این خودرو مملو بود از تکنولوژی و نوآوری. خودرویی با کیفیت و زیبا که نظر همگان را نسبت به برند هیوندا تغییر داد. حال هیوندا بزرگ شده بود و همگان آن را می ستاندند. و وقت آن رسیده است که نظری به بهترین خودروی ساخته شده توسط هیوندا بیاندازیم.
جنسیس در رده خودروهای سایز کامل هم ردیف مرسدس
E-Class و ب ام و 5 Series قرار می گیرد و حتی از نظراندازه و فضای داخلی کمی از مرسدس بزرگتر است با این حال از نظر قیمت در خارج از ایران ارزان تر از خودرو های مذکور است و در ایران نیز از مدل های پایه رقیبان آلمانی خود 40 تا 50 میلیون ارزان تر است.
پس در زمینه قیمت اگر چه با برچسب قیمتی 80 میلیون تومانی در دسترس افراد خاص قرار می گیرد اما از رقیبان آلمانی خود کمی جلوتر است. اگر به طراحی آن نگاهی بیاندازیم به هیوندا برای طراحی آن تبریک می گوییم. طراحی جنسیس ساده و شیک است و در آن خبری از خطوط سیال و شلوغ نیست، و طراحان هیوندا این زبان طراحی را از اروپایی ها یاد گرفته اند زیرا آسیای شرقی ها بخصوص ژاپنی ها علاقه خاصی به استفاده از خطوط سیال گونه در طراحی هایشان دارند.
در قسمت عقب خودرو چراغ های بزرگ که در آن ها از
LED استفاده شده است بسیار خودنمایی می نماید و با روشن شدن آن ها در شب و فرم نوردهی آنان شباهت قسمت عقب جنسیس با محصولات ب ام و بسیار زیاد می شود تا هیوندا نشان دهد علی رغم نوآوری در ساخت جنسیس اما همچنان کمی کپی برداری ماهرانه نیز انجام می دهد. حال اگر به سمت کناری خودرو برویم، ساختار عضلانی و صاف خودرو در کنار خط طولی که از چراغ های عقب شروع می شود انسان را به یاد سری 5 ب ام و می اندازد که در عین اسپرت بودن لوکس است.
در قسمت جلو نیز چیزی که بیشترین خودنمایی را دارد، جلو پنجره بزرگ و خاص آن است که درکنار چراغ های بزرگ و کشیده آن چهره جالبی به خودرو داده است.

حال نوبت به داخل می رسد، با ورود به کابین جنسیس وارد فضایی می شوید که در عین ساده بودن لوکس وکاربردی است، هیوندا در این قسمت تمام سعی خود را در استفاده از بهترین امکانات نموده است. انتخاب خوب رنگ بندی و مواد اولیه با کیفیت فضایی دلنشین را برای راننده و سرنشینان به وجود آورده است. در کنار این مسئله استفاده از تجهیزات مناسب راحتی راننده را چند برابر نموده است. البته در این قسمت باز هم مهندسان هیوندا از ب ام و خط مشی گرفته اند و سیستمی مانند I-Drive ب ام و را برای کنترل عملکرد خودرو توسعه داده اند.
اگر بخواهیم در مورد قابلیت های دینامیکی و کیفیت سواری جنسیس صحبت کنیم ابتدا باید ببینیم چه انتظاری باید از آن داشت، بنا بر ادعای هیوندا این خودرو یک سدان لوکس است که برای رقابت با سری 5 و مرسدس
E-Class طراحی شده پس باید انتظار یک رانندگی روان و آرام را از آن داشت و همچنین با چسبیدن برچسب "لوکس" بر روی آن سیستم تعلیق و فنر بندی خودرو باید نرم باشد و باید بتواند دست اندازها را به خوبی جذب نماید. اما جالب اینجاست که فنربندی خودرو کمی سفت تر از آن است که انتظار می رود و علی رغم قابل تنظیم بودن میزان سفتی و نرمی آن و قابل تنظیم بودن در تمامی حالات، باز هم خشکی و سفتی فنرها احساس می شود. در کنار این، سیستم تعلیق موتور توانمند جنسیس که در مدل 6 سیلندر،290 اسب بخار در اختیار راننده قرار خواهد داد، در تمامی دورها نیروی لازم را به راننده تحویل می دهد تا در کنار عایق بندی خوب کابین، حرکتی بی صدا و روان را برای سرنشینان به ارمغان آورد.
در مورد تست ترمز این خودرو باید گفت که در آن جنسیس بهترین عملکرد را به نمایش نمی گذارد اما هم چنان قابل قبول است.
نوبت به لیست کردن تجهیزان خودرو می رسد، جایی که برتری جنسیس بر رقیبان ثابت می شود، جنسیس از نظر ایمنی بسیار کامل است، سیستم هایی چون
ESC، ABS، TSC و EBD برای کنترل پایداری خودرو به صورت استاندارد ارائه شده اند. همچنین وجود 8 کیسه هوا در خودرو احساس ایمنی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. البته لیست کامل تجهیزات جنسیس بسیار بلند بالا است که در بالا مهمترین آنان نام برده شدند.
در کل می توان جنسیس را بهترین ساخته هیوندا تا کنون نام برد، خودرویی که راه هیوندا برای آینده را به نمایش می گذارد. البته نمی توان از این قضیه چشم پوشید که هیوندا سری 5 ب ام و را به عنوان الگو برای خود در طراحی جنسیس انتخاب نموده است ولی با این وجود اگر کسی توان پرداخت 80 میلیون تومان را دارد جنسیس انتخاب خوبی است که انسان را وسوسه می کند.





نوع مطلب :
برچسب ها : جنسیس، هیوندای جنسیس، جنسیس سدان، genesis، هیوندای، بررسی جنسیس،
لینک های مرتبط :


جمعه 20 مرداد 1391 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
پنجشنبه 27 تیر 1392 03:06 ب.ظ
خوب بود ولی توضیحات بیشتری میخواست.
سه شنبه 29 اسفند 1391 01:55 ب.ظ
با سلام.من معین هستم.من جدیدا یک وبلاگ در رابطه با اتومبیل طراحی کردم.و از شما میخواهم تا با من تبادل لینک نمایید .ممنون.:http://www.cars-of-iran.blogfa.com
جمعه 10 آذر 1391 11:43 ب.ظ
سلام وب خوبی داری
به منم سر بزن ممنون.
چهارشنبه 29 شهریور 1391 11:05 ق.ظ
besiyar aaliii
kheyli ghavi kar kardi
edame bede
b man ham sar bezan
چهارشنبه 22 شهریور 1391 07:11 ب.ظ
سلام.
وب خیلی خوبی داری.
من وب شما رو لینک کردم خوشحال میشم این تبادل لینک دو طرفه باشد.
تا بعد...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.