تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - تصاویری از آزرا 2012
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




 

au1rslnsuilmh5wnphcr.jpg

bo63d3jkon4391wcdky.jpg

zlpz5wybjc80ane772.jpg

f2k1oyl5oalty4yvbdl5.jpg

 

bwjizy0ln5duql5t829y.jpg

rnuv7m4yz174kwnlp68g.jpg

نسل پنجم آزرا راهی بازار ایران شد. خودرویی موفق که در چند سال اخیر توانسته سهم زیادی در بازار داشته باشد. شاید سال 1986 که شرکت هیوندای این خودرو را با نام Mitsubishi Debonair تولید میکرد فکرش را هم نمیکرد که روزی با چنین تحول و موفقیتی روبه رو شود.نسل اول این خودرو شامل دو موتور 2 و 2.4 لیتری چهار سیلندر و 3 لیتری شش سیلندر بود. تولید این نسل از آزرا که البته بیشتر با نام «میتسوبیشی» شناخته میشد در سال 1992 به پایان رسید و آزرا راهی نسلی جدید با چهره ای به روزتر شد. این خودرو تولید خود را مدیون همکاری میتسوبیشی با هیوندای است. نسل دوم این خودرو موتوری دیگری را علاوه بر موتورهای قبلی عرضه کرده بود که 3.5 لیتری بود و دو نوع گیربکس چهار سرعته اتوماتیک و پنج سرعته دستی نیز قابل سفارش بود. تولید این نسل از آزرا نیز 1998 به پایان رسیده و نسل جدید این خودرو فصلی دوباره برای هیوندای بود چرا که دیگر این خودرو میتسوبیشی نام نداشت و حالا دیگر با نام Grandeur در بازار به فروش میرسید و اتفاقاً موفق نیز بود تا اینکه در سال 2005 تولید نسل سوم این خودرو به پایان رسید و خودرویی متفاوت با طراحی لوکس و جذاب راهی بازار شد. خودرویی که حالا دیگر روی خط پیروزی قرار داشت در ایران نیز این خودرو موفق بوده و توانست سهم خوبی را در بازار از آن خود کند. در این نسل برای آزرا انبوهی از موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی و دیزل در نظر گرفته شده بود اما در ایران با موتور 3.3 لیتری در دسترس قرار دارد.آزرا با انبوهی از امکانات به استقبال خریداران آمده بود. در سال 2011 فیس لیفتی از این خودرو راهی بازار ایران شد که البته موفق هم نبود و حالا دیگر نوبت این شده بود که آزرا نیز دوباره خودی نشان دهد، از اینرو نسل جدید آن راهی خیابانها شد خودرویی که با طراحی خیره کننده اش گامی بزرگ به جلو برداشته بود طراحی که در قسمت جلو شباهت های بسیاری به سوناتا دارد اما طراحی قسمت عقب و کابین به گونه ای دیگر خیره کننده است. این دو نسل از آزرا تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که پرداختن به آنها خالی از لطف نخواهد بود.


آزرای جدید قدرتمندتر از دیروز

آزرا در نسل قبل با موتوری 3.3 لیتری عرضه میشد که این موتور قادر بود تا 260 اسب بخار قدرت تولید کند و 315 نیوتن متر گشتاور ارائه دهد، اما در آزرای جدید موتور 3.3 لیتری قادر است تا 293 اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به نسل قبل خود بسیار قدرتمندتر شده همچنین این موتور توانایی تولید 345 نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو خودرو از گیربکس های شش سرعته شیفت ترونیک بهره میبرند. وزن آزرای جدید نیز حدود 100 کیلومتر افزایش داشته اما مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی تغییر خاصی ندارد. این اعداد و ارقام نشان میدهد که آزرای جدید در تکنولوژی موتور گامی رو به جلو برداشته و نسبت به نسل قبل خود متوجه تغییرات زیادی بوده است.


ظاهری زیباتر از گذشته

به جرأت میتوان گفت که آزرای جدید هیچ شباهاتی به نسل قبل خود ندارد به طوری که طراحی آن همانند گذشته ساده نبوده و از خطوط تیز در طراحی آن بهره گرفته شده است این در حالی است که در نسل قبلی آزرا شاهد طراحی کلاسیک با خطوط ملایمتر را میدیدیم. جلو پنجره بزرگ و کشیده و بزرگ با سپری عضلانی ترکیبی خشن و تهاجمی را به وجود آورده اند که البته این ترکیب شباهت بسیاری به سوناتا جدید دارد. در نمای جانبی نیز خطوط تیز همچنان زیبایی خاصی به خودرو بخشیده اند و خطوطی که از گلگیر جلو شروع شده و به چراغ ها میرسند. در نمای عقب چراغ هایی بزرگ و کشیده شده زیبایی خاصی به این سدان لوکس بخشیده است. قسمتی از این چراغ بر روی گلگیر عقب قرار گرفته و بخشی دیگر از آن روی درب صندوق قرار دارد و به صورت خطی باریک به یکدیگر متصل شده اند. در قسمت پایین عقبی خودرو سپری بزرگ قرار گرفته که از دوطرف آن اگزوزهای بزرگ دیده میشوند و جلوه ای خاص به خودرو بخشیده اند.


کابین

آزرا در نسل قبل از کابینی زیبا بهره میبرد که البته این کابین دارای طراحی ساده اما زیبا بود طراحی که خیره کننده نبوده اما از کیفیت مناسبی بهره می برد این در حالی است که در آزرای جدید نه تنها کیفیت کابین مناسب تر شده است بلکه طراحی آن لوکس تر شده و قابل مقایسه با نسل قبلی خود نیست به نحوی که با ورود به خودرو نمی توانید باورکنید که این کابین متعلق به آزراست. کنسول میانی آن عریض تر شده و غربیلک فرمان نیز با طراحی خاص خوش دست تر است. این در حالی است که اکثر کلیدها در قسمت میانی کنسول جمع آوری شده اند تا دسترسی به آنها نیز راحت تر باشد. فرم صندلی ها نیز تغییر کرده و همانند نسل قبلی خود راحت هستند به طور کلی کابینی لوکس تر با امکاناتی بیشتر را در آزرای جدید می بینید.


امکانات

آزرای نسل قبل در بازار ایران جزء خودروهای پر آپشن به حساب می آمد. این خودرو با توجه به داشتن قیمتی مناسب و امکانات زیاد توانست در بازار به یکی از پرفروش ترین ها بدل شود. این خودرو از امکاناتی همچون هشت عدد ایربگ، ترمز ABS ,ESP,TCS، ریموت کنترل جهت باز و بسته شدن درها، ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی با تنظیم برقی، کنترل اتوماتیک تهویه مطبوع با تنظیم دوگانه درجه حرارت، سنسور رطوبت، گردش هوای مجزای ردیف عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، رادیو MP3,IPOD,USB با چنجر شش تایی و آمپلی فایر و ساب ووفر، صندلی های برقی، تنظیم برقی گودی کمر، سیستم یکپارچه حافظه دار تنظیم صندلی ها، آینه های برقی با دو حافظه، پشت سری های فعال هنگام تصادف، تودوزی چرم، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سانروف، چراغ های زنون، مه شکن، سنسور باران اتوماتیک، کمک فنرهای گازی، پرده عقب برقی و کروز کنترل بهره میبرد این در حالی است که از موسسه ایمنی اروپا توانسته بود تنها چهار ستاره ایمنی را دریافت کند که این ستاره ها در آزرای جدید به پنج عدد رسیده تا آزرای جدید در زمره ایمن ترین ها قرار گیرد.آزرای جدید از امکانات بیشتری نسبت به نسل قبل خود بهره می برد که میتوان به 9 عدد ایربگ، ترمزهای ABS,EBD,ESC,TCS.BA,OCS,VSM قفل مرکزی خودکار با ریموت کنترل، ایموبلایزر، سیستم قفل، باز و بسته شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، فرمان تلسکوپی با تنظیم برقی، قفل فرمان خودکار، کنترل اتوماتیک تهویه مطبوع با تنظیم دوگانه درجه حرارت، سنسور رطوبت، گردش هوای مجزای ردیف عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، بخارزدایی اتوماتیک، سیستم صوتی INFINITY با 14 بلندگو، رادیو CD، سیستم تلفن همراه و نویگیشن نمایشگر هفت اینچی لمسی، IPOD,USB صندلیهای برقی، تنظیم برقی گودی کمر، سیستم یکپارچه حافظه دار تنظیم صندلی ها، آینه های برقی با دو حافظه، پشت سری های فعال هنگام تصادف، گرمکن و سردکن صندلی ها، تودوزی چرم، آینه های برقی با گرمکن، سانروف، سقف پاناروما، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، تارکننده دید، عقب آینه با قطب نما، چراغ های زنون، مه شکن، سنسور باران اتوماتیک، شیشه های سولار، محفظه خنک کننده، پرده عقب برقی و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.


قیمتها در بازار

آزرا در نسل قبل خود در ایران با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان به فروش می رسید که با توجه به بالا رفتن قیمت خودروها در بازار و ورود نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار قیمت آن دچار افزایش شد و در حال حاضر حدود 68 میلیون تومان قیمت دارد این در حالی است که آزرای جدید که در بازار ایران بسیار با اقبال رو به رو شده است حدود 90 میلیون تومان خرید و فروش شده و همچنان نیز قیمت آن با نوسان همراه است. این خودرو با توجه به امکانات و ظاهری زیبا انتخاب خوبی به نظر میرسد اما نمیتوان از قیمت بالای این خودرو به راحتی چشم پوشی کرد. قیمتی که همچنان رو به افزایش است ولی نباید فراموش کرد که این خودرو یک برند ارزان قیمت در دنیاست و در ایران قیمت آن در حد خودروهای بسیار لوکس است.آزرای نسل قبل در بازار دست دوم نیز بسیار موفق بوده و خرید و فروش آن به سادگی انجام میگیرد این در حالی است که برای تامین قطعات آن نیز هیچ مشکلی بر سر راه خریداران وجود ندارد اما با خرید آزرای جدید اگر که دچار تصادف شوید و نیاز به تعویض قطعه داشته باشید به مشکل برخواهید خورد چرا که هنوز قطعاتش آن طور که باید وارد بازار ایران نشده است.روی هم رفته آزرای جدید گامی رو به جلو برداشته و نمیتوان از پیشرفته ای این خودرو نسبت به نسل قبلی اش چشم پوشی کرد اما افزایش قیمت چشمگیر این خودرو را نیز نمی توان نادیده گرفت.





نوع مطلب : خودروهای روز، خودروهای وارداتی، عمومی، 
برچسب ها : هیوندای، آزرا، هیوندای آزرا، هیوندای ازرا، آزرا 2012، هیوندای آزرا 2012، گرنجور،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 12 مرداد 1391 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
دوشنبه 31 تیر 1392 04:12 ب.ظ
ما یدونه 2013 مشکی داریم بی نظیر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.