تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - JAGUAR C - XF CONCEPT
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




عکس ماشین Jaguar C-XF

خوب كاملا قبول دارم كه این پست باید خیلى زودتر از اینها به معرض دید قرار مىگرفت اما با این حال كه حتى در زمان معرفى این مدل جاگوار كه مقاله ارائه كرده بودیم باز بر آن شدیم كه به قول خود وفا كرده و مقالهاى بسیار كامل تر را به شما از شرایط این اتومبیل ارائه دهیم كه به یارى كردگارعالم از آن خوشتان بیاید و حتما هم نظرتان را بگویید! دقیقا بعضى شركتهاى اتومبیل سازى كه گاهى از اوقات به دلایل مختلف سهام خود را واگذار مىكند بر اساس آمار كامل به نفع امتیاز خودرو تمام مىشود و آن شركت داراى پیشرفت قابل ملاحظهاى مىشود. خوب شركتهایى همانند كیا و جاگوار نیز به هیچ وجه از این امر مستثنى نیستند كه در این مقاله مىخواهیم در مورد جاگوار بحث كنیم. خوب از وقتى كه شركت اتومبیل سازى بزرگ فورد اقدام به خرید سهام كامل جاگوار كرد، جاگوار به پیشرفتى والا و فروشى كم نظیر دست یافته است. اما هرگز فراموش نكنید كه همیشه جاگوار همان جاگوار جنگل بوده است اما فقط همیشه براى ابراز خواستهها و تمایلات جوانى و جنسى خود با مشكل كمبود پول روبرو شده بوده است كه دیگر امروزه سدى به نام پول اصلا براى جاگوار معنى ندارد. اگه اهل مطالعه و مشاهده هم كه باشید متوجه خواهید شد كه امروزه در بسیارى از مقالههاى مجلهها یا اینترنت یا گزارش تلویزیونها بخشى را عكسها و مطالب جاگوار اشغال مىكند. جاگوار به طرز بسیار ماهرانهاى توانسته است دقیقا نیاز تمام اقشار جامعه را بر طرف كند. كاملا بر خلاف بسیارى از شركتهاى موجود! منظور حاصله از این جمله بدین شكل است كه جاگوار نیاز تمام اقشار جامعه اعم از: پیر، جوان، زن، مرد، عشقبازان سرعت، عاشقان قدرت و حتى مجنونهاى آینده را بر طرف مىنماید! خوب است، نه؟ به نظر من بهترین شروع براى وارد شدن به بازار فوق حرفهاى براى جاگوار همان تیپ اس بود كه جاگوار كاملا آن را دریافته بود. جاگوار امكانات و زیبایى آخرین مدل اتومبیلهاى دنیا را با حداقل قیمت به مشتریان خود تقدیم مىكند. حداقل قیمت منظور همان ۱۵۰ تا ۳۳۰ میلیون نیست! منظور ۴۰ یا حتى ۵۰ میلیون تومان است. دقیقا برابر با یك مرسدس اى۲۴۰! خوب حالا كدام مىارزد ؟ من كه باشم تایر این ماشین را نمى دهم بنز را بگیرم! به هر حال! جاگوارهاى زیادى از گذشته تا به امروز تولید شده از كلاسیك و سلطنتى گرفته تا اسپرت اما مدل اسپرت امروز بسیار زیبا و شكیل مىباشد كه در عین آپ تو دیت بودن اصالت جاگوار را در بهترین شرایط بیان مىكند. به نظر من كه بیرون خودرو نسبتا حرف بیشترى براى گفتن دارد تا داخل! هیچ موقع جاگوار حتى فكر تولید اتومبیلهاى اس یو وى رو در ذهن خود پرورش نداده است و هرگز اسپرت بودن و سرعت را فداى تفكرات اشتباه و قدرت نكرده است. زیرا همیشه اگر كار كوچكى اما به طور كاملا درست انجام شود بسیار بهتر از بزرگتر و اشتباه آن است. این همان اصلى است كه جاگوار مبناى كار خود قرار داده است. این مدل دقیقا بر عكس مدل قبلى كه كاملا شبیه به مدلهاى بسیار قدیمى بود به طور كامل تازه و جدید بوده و حسهاى بسیار شگفت انگیزى را القا مىكند! بد نیست این را هم بدانید تا زمانى كه در ایران نمایندگى رسمى، تعمیرگاههاى مورد نیاز، نمایندگىهاى ساپورت پس از فروش و بسیارى دیپر وجود نداشته باشد جاگوار حق ورود به كشور را ندارد.
ظاهر خودرو:
در جلو شاهد یك جلو پنجره مشبك بسیار زیبا هستیم كه علاوه بر حمل زیبایى و تبادل هوا بین موتور و هوا، بیانگر تمدن دیرینه جاگوار است كه همواره با آرم جاگوار مزیین شده است. در مورد چراغها هم هیچ حرفى باقى نمانده است و باز با این كه اصالت خود را نگاه داشته است، توانسته است حداكثر روح اسپرت بودن و زیبایى و كارایى را در آن بدمد! البته لامپهاى این خودرو از بهترین نوع دانهاى لد بوده كه تمام این دانه دانهها حول چراغ اصلى و مركزى گرد آمده اند و حد اكثر تلاش بر این ضمیمه بوده است كه با حفظ زیبایى بتواند حداكثر نوع مورد نیاز در جاده و اتوبانها در شب را براى راننده محترم فراهم آورد. با اقتدار و سند و مدرك نیز مىخواهم بگویم كه زیباترین دیفیوزهاى موجود بر جلو سپر این خودرو نصب شده است كه به طرز شگفت انگیزى به آیندگان شباهت داشته و بیشتر به یك مه شكن مىنماید تا به یك تكه تزئینى! روى كاپوت ۴ عدد شیار وجود دارد كه، پرش جاگوار وحشى را معنا مىدهد. كه البته دو شیار وسط بین دو عدد دیفیوز دیگر قرار دارد و دو شیار دیگر نیز قسمت اصلى در برگیرنده كاپوت را شامل مىشوند. كه الحق زیبایى خودرو را دو چندان كرده اند! قابل ذكر است كه آینههاى خودرو خوانایى بسیار كاملى را با دو خط شكستگى روى كاپوت دارد كه آئرودینامیك اتومبیل را تضمین مىكند. در جلو خودرو هیچ حرفى براى گفتن وجود ندارد. حد اكثر زیبایى، آرامش، سادگى، اصالت و آیردینامیك گرد آمده اند تا بار دیگر نام جاگوار را در مغزت تداعى كنند. چه خوب! باز در كنارههاى خودرو دو عدد دیفیوز زیبا و بزرگ دیده مىشود كه وجود آنها تهى از استفاده نیست! در مدل سى اكس اف دستگیره درها بهصورت قابل ملاحظهاى قرار گرفته است. دستگیره در عقب نیز یاد آور تیپ اس یو وىها مىباشد! حتى جاگوار در اتومبیل خود نیز دست از سر عقاید خود بر نداشته و عدد هفت را براى پره رینگهاى ۲۱ اینچى پسندیده است. البته به صورت جفتى. در عقب خودرو نیز شاهد خوانایى بسیار شگفت آور با جلو وى هستیم. چراغهاى عقبى بسیار شبیه به چراغهاى جلو مىباشد كه باز دو چراغ عقب توانایى جدایى از یكدیگر را نداشته و به همین موجب، دو چراغ به وسیله شب رنگى بى بازتابش به همدیگر نصب مىباشند. كه ۱۰۰ البته كه در وسط آنها آرم جاگوار خودنمایى مىكند و زیر كل این پكیج نام خودرو نوشته شده است. واقعا كه هیچ چیز از زیبایى كم ندارد. هیچ چیز... باور كن! سیستم اگزوز یك مجموعه وصف نا پذیر است كه شامل دو عدد سر اگزوزى بزرگ و استیل است و باز بین این دو سر اگزوز نام این خودروساز انگلیسى به صورت عمودى بر روى شمشى از استیل حك شده است. هیچ حرفى باقى نمانده! زیبایى، تجمل، اصالت، اسپرتى، آینده نگرى و شاید هزاران ملاك دیگر فقط و فقط براى سنجیدن این خودرو...
داخل خودرو:


براى توصیف داخل این خودرو باید به عرضتان برسانم كه سیستم داخلى خودرو كاملا با سیستم برونى داراى تفاوتهاى قابل ملاحظهاى است. چرا كه در بیرون علاوه بر فاكتورهاى نامبرده شده فاكتور آینده نگرى نیز مورد ستایش بوده است اما در داخل فقط و فقط به آینده توجه شده است كه مىتوان آن را از بزرگترین اشكال آن محسوب كرد. اتومبیلهاى زیادى براى امروزه بر مبناى آینده تولید شده اند اما در داخل همه آنها امروزى بودن نیز به كار آمده است اما در این جاگوار (در داخل كابین) به طور كلى اصالتها و قدیم و بسیارى از موارد دیگر فراموش شده است كه به نظر من اشكالى غیر قابل گذشت است! براى مثال صندلىهاى این خودرو به طور كامل به نسل آینده مربوط مىشود اما در این جا شاهد آن هستیم! یا حتى فرمان و یا جلو داشبرت! در جلو داشبرت به جرأت شاهد هیچ چیزى نیستیم! (اعم از: كانال كولر، سیستم صوتى، جا سیگارى، ساعت و...) با جرات خدمتتان مىگویم كه حتى براى یك ساعت نمى توان داخل خودرو رو از فرط خلوت بودن تحمل كرد. اما باهمه این تفاسیر نمى توان منكر وجود داشتن آنها در داخل خودرو شد. سیستم گیربكس و دنده اتومبیل به شكل تیپ ترونیك است. به صورتى كه دسته دنده، كلاچ و كلى بساط آن به روى دسته فرمان خلاصه شده است و با فشردن كلید مثبت به دنده افزوده مىشود و دنده معكوس نیز با همان منفى شكل مىگیرد و اما عقربههاى كیلومتر و دور موتور شمار!: داراى ۳ عدد محفظه عقربه مىباشد كه عقربهها به صورت جالبى صفر مىشوند. براى مثال هنگامى كه اتومبیل در حال خاموشى به سر مىبرد عقربه به روى عدد صفر در بالاترین مكان خود مىباشد. واقعا به نظر من دسته فرمان كمرى ۲۰۰۷ از فرمان این اتومبیل زیباتر است. حداكثر امكانات این خودرو ر وى جا گیربكس اتومبیلهاى معمولى قرار دارد كه آن هم به صورت لمسى. فقط مورد قابل توجهى كه بر روى جلو داشبرت وجود دارد یك آرم جاگوار است كه روى بدنه حك شده است. كه اگر به نظر من به جاى آن پلاكى از طلا یا نقره مىریختند بسیار زیبا تر جلوه مىنمود. قابل ملاحظه ترین قسمت داخلى، صندلىها مىباشد كه به نحو استثنایىاى راحت هستند كه همه قسمتهاى مختلف كمر را در بر مىگیرد! كه باز با بیرون خودرو هماهنگى لازم را دارا نمىباشد. فراموش نكنید نظرتان قبل از نتیجه گیرى بر نتیجه آزمایش تاثیر فراوان دارد. من فردى هستم كه با طراحى اتومبیلهاى آینده مخالف مىباشم!
موتور و قدرت خودرو:
قدرت این هیولا از یك موتور هشت سیلندرى حاصل مىشود! البته با سوپر شارژر! یكى از مهمترین اصالتهاى جاگوار در مورد موتور این بوده است كه به نحوى بتوان با صداى موتور سرنشینان را ترساند در این مدل هم به سبب فقدان عایقبندى این مورد تا حد والایى ارج نهاده شده است به صورتى كه در هنگام استارت زدن همه از جا مىپرند! براى این كه هرگز در سرعتهاى بالا فرمان نزند (اصطلاح) بهترین نوع تایرهاى پیرلى كلاسكه زرین ما را همراهى مىكنند. در مجلههاى خارجى ۴۲۰ اسب بخار قدرت این اتومبیل به ۴۲۰ قلاده یوزپلنگ وحشى تمثیل شده است. در مورد موتور هیچ حرفى براى گفتن باقى نمانده است. چرا كه قدرت همراه با زیبایى آرمیده است. دقیقا دو فاكتورى كه هیچ وقت زیر یك پتو با هم نرفتهاند!

 





نوع مطلب : خودروهای روز، عمومی، 
برچسب ها : ماشین، برسی ماشین، جاگوار،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 12 آبان 1388 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر