تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - تست رانندگی با مرسدس بنز Slk200
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




SLK200 کوچولوی دوست داشتنی
نمی دانم از کجا شروع کنم. نوشتن در مورد خودرویی که از یک کمپانی بزرگی مثل مرسدس بنز کمی دشوار تر از آن بود که فکر می کردم.
بالاخره انتظار به پایان رسید و در یک صبح بهاری خودروی SLK هنگامی استارت خورد که ما این خودرو را به حالت کروک قرار داده و شروع به حرکت کردیم.
مرحله اول تست: ( اتوبان )
اولین موردی که این خودرو را از دیگر خودروهایی که در سطح شهر تردد دارند متمایز می کند جثه کوچک و زبل آن است که به راحتی می تواند در میان ماشین ها مانور دهد و تقریبا می توان گفت به راحتی وارد پارک می شود.
طراحی جلوی این خودرو همراه با خط کشی های روی درب موتور و آرم مرسدس زیبایی که در جلوی خودرو قرار دارد این خودرو را جذاب کرده و هنگامی که سقف SLK باز است و در میان خودروهای تهران به حرکت در می آید جذابیت بیشتری پیدا می کند.
گیربکس اتوماتیک SLK رانندگی را به مراتب برای راندن داخل شهر راحت تر کرده است. در مدت 1 ساعتی که SLK در اتوبان های شهر در حال تردد بود می توان گفت در بین خودروهایی که در کشور وجود دارند کمترین ایراد بر آن وارد است. فقط می توان گفت که این یک خودروی کاملا تفریحی و اسپرت دو نفره است.
عملکرد خوب کولر این خودرو هنگامی که سقف کروک آن بسته بود قابل ذکر است: سیستم های کنترل کننده ABS ـ BAS ـ ESP رانندگی را به مراتب برای راننده آسان تر کرده است. سیستم کروز کنترل و اسپید ترونیک که حد سرعت را برای این خودرو تعیین می کند هم قابل ذکر است. سنسورهایی که در سپرهای جلو و عقب SLK و سیستم پارک ترونیک که وجود دارند به پارک کردن این خودرو در فضای کم کمک می کند.
مرحله دوم تست : ( پیست اتومبیلرانی آزادی )
پس از سپری کردن مرحله اول من همراه با دوستان عزیزم به سمت پیست آزادی رفته جایی که قرار بود این خودرو تست های فنی خود را پس دهد.
پس از انجام مراحل مربوطه بالاخره اجازه ورود به پیست را گرفتیم و در همان ابتدای کار بود که من در خودروی خودم بودم و فردیس در پشت من می آمد صدای جذاب این خودرو را شنیدم و اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که ماشین فسقلی با موتور 1.8 عجب صدایی دارد.
(من فکر می کنم این اولین باری بود که پیست اتومبیلرانی پذیرای تست خودروی مرسدس SLK200 کمپرسور بود)
تست شروع شد و در ابتدا SLK از 400 متر اول Start کرد و این خودرو با موتور 1.8 لیتر با 163 اسب بخار شتاب قابل توجهی گرفت.
دور اول این خودرو با گیربکس تمام اتوماتیک شروع به حر کت کرد. گیر بکس اتوماتیک آن هنگام دور زدن همکاری لازم را با راننده نمی کرد. ولی سیستم های دیگر این خودرو مانند ESP و ... به کمک راننده می آمد تا در هنگام پیچیدن تعادل این خودرو حفظ شود.
در 400 متر دوم هنگامی که خودرو از پیچ اول بیرون آمد شتابی چشمگیر گرفت و هنگام پیچیدن در پیچ دوم با وجود سرعت بالایی که این خودرو داشت فشاری که به آن می آمد و توان سیستم های مختلف ماشین کاملا احساس می شد، به صورت کاملا روشنی می توانستیم سیستم فوق العاده فنر بندی SLK را در پیچها مشاهده کنیم.
نوبت به دور بعد رسید دوری که این بار SLK را در حالت دستی وارد پیچها کردیم و شتاب گیری شد. بر خلاف انتظار باز هم کمی گیربکس تیپ ترونیک SLK جوابگوی راننده محترم نبود و به اصطلاح کم می آورد.
ولی سیستم ترمز گیری آن با داشتن 4 دیسک قوی که می توان بی نظیر دانست در مقایسه با فشارهای سنگین که در مسیر پیست به آن وارد می شد کمترین عکس العمل منفی را از خود نشان داد و با توجه به نوع ترمز گیری قوی انتظارات یک راننده حرفه ای و یا آماتور را بر آورده می کند.
هنگامی که سیستم ESP را خاموش کردیم در دورهای میانی کنترل خودرو بیشتر به عهده راننده بود تا سیستم های کنترل کننده.
قابل ذکر است که پس از زدن 15 دور داخل پیست و فشارهایی که به آن وارد شد این خودرو کوچکترین تغییری نکرد و مانند استارت در دور اول بدون هیچ افت کیفیت ادامه مسیر داد.
در پایان از آقایان فردیس ملکی که خودروی خود را در اختیار ما گذاشتند و محمد ظل انوار به عنوان راننده تست نهایت تشکر و قدر دانی را می کنم.
مشخصات فنی :
ماکزیمم قدرت: 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
ماکزیمم سرعت: 260 کیلومتر
ماکزیمم تورک: 240 در 3000 دور
میانگین مصرف سوخت در 100 کیلومتر: 8.1 لیتر
تعداد سیلندر: 4
حجم موتور: 1795 سی سی
حجم باک: 70 lit
طول ـ عرض ـ ارتفاع: 4082 ـ 1777 ـ 1297 میلی متر
سیستم ها:
Anti – Lock Brake – System ABS
Brake Assist BAS
Electronic Stability Program ESP
برد سنسورها:
1 ـ سنسور جلو :
مرکزی : 100 Cm
گوشه ها: 60 Cm
2 ـ سنسور عقب
مرکزی : 120 Cm
گوشه ها : 80 Cm
زاویه سنسورها :
مرکزی : 20
گوشه ها : 15





نوع مطلب :
برچسب ها : Slk200، مرسدس بنز Slk200، رانندگی با مرسدس بنز Slk200،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 6 مرداد 1388 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر