تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - نگاهی به هیوندای سانتافه
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




 

Hyundai Santa Fe

شرکت هیوندای مدتی است که مدل های جدید خود را وارد بازار ایران کرده است . از مشهورترین مدل های هیوندای در ایران میتوان مدل سوناتا و آزرا را نام برد . ولی چند وقتی است که پای خودروی دیگری به نام " سانتافه " به خیابان های شهر باز شده . در ادامه به بررسی این مدل که توسط شرکت کرمان خودرو عرضه میشود میپردازیم .
طراحی خارجی :

شاید به جرئت میتوان گفت که سانتافه جز زیباترین اس یو وی هایی است که در دنیا وجود دارد . نمای ظاهری این خودرو اگرچه دارای شباهت هایی نسبت به اس یو وی های مطرح روز دارد ولی این به هیچ وجه از ارزش و البته زیبایی این طرح کم نمیکند .
چراغ های جلوی کشیده ی این خودرو که میتوان به نوعی آن را در تقارن با چراغ های عقب دانست حالتی اسپرت و زیبا به خودرو بخشیده اند .
این فرم چراغ ها بی شباهت به مدل سوناتا نیست . جلوپنجره ی این خودرو از تناسب خوبی با چراغ های و سایر اجزا برخوردار است .
گودی زیر چراغ ها به جذاب تر نشان دادن خودرو کمک شایانی مینماید . فرم بدنه زیبا و هماهنگ است و اشکال خاصی در آن دیده نمیشود .
البته در نمای عقب فرم چراغ های خرگوشی شکل آن کمی به ظاهر اسپرت خودرو لطمه وارد کرده است . به نظر بنده اگر طراحان قصد هماهنگ کردن چراغ های جلو با عقب را داشتند ( نظیر مدل سوناتا ) بهتر بود تا چراغ های عقب را کمی تیز تر طراحی میکردند تا همانند چراغ های جلو فرمی خشن و اسپرت را تداعی کنند .
سانتافه بر روی پلاتفرم مدل " سوناتا " ساخته میشود بنابراین میتوان از آن فضای مناسبی در داخل را انتظار داشت که در بخش طراحی داخلی به بررسی آن میپردازیم .
در کل طراحی سانتافه پویا و زیباست و به نظر من از سایر اس یو وی های هم قیمت خود شکیل تر میباشد .
طراحی داخلی :

طراحی داخلی سانتافه را باید از سوناتا زیباتر دانست . نحوه ی قرارگیری دریچه های کولر شباهتی انکار ناپذیر به رقبای ژاپنی ( خصوصا مدل پرادو ) دارد .
محل قرارگیری تکمه ها و ادوات مناسب بوده ولی از لحاظ ظاهر نه میتوان از آن ها ایرادی گرفت و نه میتوان امتیازی به آن ها داد .
رنگ بندی کابین در مدل های مجهز به طرح چوب و فلز حداقل در بخش پایینی زیباست و طراحان توانسته اند ترکیب رنگ مناسبی را ایجاد کنند ولی در بخش های بالایی داشبورد همانند سوناتا این خودرو نیز دچار ضعف طراحی است . استفاده از رنگ کدر و مواد پلاستیکی در این قسمت یک حالت یکنواخت و بیروح را به وجود آورده .
عدم وجود قطعات چوبی یا فلزی حتی در مدل " لیمیتد " ( بالاترین مدل ) یکی از نقاط ضعف کابین این خودرو به شمار میرود .
فاصله ی بین دو محور در این خودرو حدود ۲۷۰ سانتیمتر میباشد که تقریبا در حد و اندازه های خودرویی مثل ب ام و سری ۳ است .
طول ۴۶۷ سانتیمتری این خودرو اگرچه از سوزوکی گرندویتارا بیشتر است ولی به پای خودرویی مثل پرادو نمیرسد .
در داخل کابین این خودرو فضا برای نشستن ۷ سرنشین وجود دارد .
از لحاظ جاداری نیز شما با داشتن ۱ متر فاصله بین پای خود و داشبورد در قسمت جلو و ۹۳ سانتیمتر فاصله بین پا و صندلی جلو فضای راحت و جاداری را خواهید داشت .
فضای ۱۳۸۷ لیتری در عقب و ۱۶۷۰ لیتری در جلو مناسب بوده و حداقل نسبت به خودرویی مثل ویتارا بیشتر است .
در کل طراحی داخلی و فضای این خودرو مناسب و قابل قبول است ولی هنوز به پای تویوتا پرادو نمیرسد .
امکانات و تجهیزات :

از امکانات این خودرو میتوان به : شیشه های برقی - تنظیم فرمان برقی - گرم کن شیشه عقب - رینگ اسپرت - کروز کنترل - تهویه مطبوع - پخش سی دی - قفل مرکزی - ۴ کیسه هوا - سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد .
البته عدم وجود تجهیزاتی نظیر : صندلی برقی راننده - آنتن برقی و سیستم تعویض سی دی ( چنجر ) در این خودرو قابل توجه است .
البته با توجه به انتخاب مدل جی ال اس ( پایه ) این خودرو موارد فوق نیز در نوع خود قابل توجه است .
این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود .
موتور و گیربکس :

برای این خودرو در بازار آمریکا دو موتور ۶ سیلندر یکی به حجم ۷/۲ و دیگری ۳/۳ لیتر در نظر گرفته شده که مدل عرضه شده در ایران از موتور ۷/۲ لیتری استفاده میکند .
قدرت این موتور برابر ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر ۱۸۳ پوندفوت میباشد .
این موتور دارای ضریب تراکم ۱۰/۱ : ۱ میباشد .
میزان مصرف سوخت این خودروی ۱۷۶۵ کیلوگرمی در شهر ۴/۱۳ و در اتوبان ۴/۱۰ لیتر میباشد .
گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز ۵ سرعته ی تیپ ترونیک ( اتوماتیک - دستی ) میباشد .
قابل ذکر است که شتاب جانبی که این خودرو میتواند تحمل کند برابر ۷۵/۰ جی میباشد .
پایان سخن :

در کل سانتافه را باید خودرویی شیک - مدرن - نسبتا قوی و زیبا دانست . قیمت این خودرو نیز در بازار آزاد در حدود ۵۳ ملیون تومان میباشد که از رقیب خود پرادو حدود ۱۰ ملیون ارزان تر است .
قدرت موتور مناسب - امکانات قابل قبول و چهره ی زیبا از نقاط قوت این خودروست ولی این اتومبیل در طراحی داخلی و البته بزرگی و جاداری از پرادو کم می آورد .





نوع مطلب : خودروهای روز، خودروهای وارداتی، عمومی، 
برچسب ها : سانتافه، برسی سانتافه، هیوندای، هیوندای سانتافه،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 4 مرداد 1388 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر