تبلیغات
سایت خودرو و بررسی خودرو - برسی مرسدس بنز c کلاس
 
درباره وبلاگ


ماشین ، خودرو ، بررسی تخصصی خودرو

مدیر وبلاگ : میعادگاه
نظرسنجی
نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








نظرتون درباره این سایت و مطالبش چیه ؟!








جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
...
سایت خودرو و بررسی خودرو




 

سرانجام مرسدس نسل نو یکی از محبوب ترین ، جذاب ترین و خوش نام ترین مدل های تولیدی خود یعنی کلاس E را در نمایشگاه دیترویت 2009 رو نمایی کرد .

 

برای مرسدس بنز و دوستدارانش ، کلاس E همواره با واژه هایی چون پیشرفت ، ایمنی و جذابیت ، بوده است و حال باید دید این نسل جدید تا چه حد میتواند چنین خصوصیاتی را در خود ، ذهن و دید بیننده حفظ نماید چرا که مرسدس E در سال گذشته میلادی ک از معدود برندهای اروپایی بود که توانست جایزه کیفیت را از سوی موسسه J.D.POWER  از آن خود نماید .سوای طراحی محافظه کارانه گونه 2008 این مدل و صرف نظر از مباحث فنی و کیفیتی ، نسل قبلی E کلاس یکی از بی نقص ترین مدلهای مرسدس از حیث تناسب صحیح طراحی چه در کلاس خود و چه در بین رقبای دیگرش به شمار می آمد تا حدی که به اعتقاد برخی طراحان آخرین FACE LIFT انجام گرفته روی آن چندان نتوانسته از آنچه به ذات زیباست ، خودرویی زیباتر بسازد .در این حال ، نسل جدید کلاس E با کد W212 به هیچ وجه با نسل پیشین خود از زبان طراحی یکسانی برخوردار نیست و با چرخشی کاملاً آشکار به دو برادر دیگرش یعنی کلاس های C و S بسیار نزدیک شده است . خطوط منحنی ،عضلات برجسته و سطوح نرم در E کلاس جدید تبدیل به خطوط برنده و جسور ، عضلانی کاملاً پخته و سطوحی تخت و خطوط استخوانی قوی شده است . این اتفاق در داخل اتاق تا حدی متفاوت بوده به گونه ای که طراحی داشبورد و جزئیات به کلاس GLK بسیار شبیه است . هر چند می توان رگه هایی از تم مشترک طراحی داخلی کلاس S ،C و CL را نیز در آن دید . نسل جدید E در نمایشگاه ژنو سال گذشته در قالب کانسپت FASCINATION به معرض نمایش عموم گذاشته شده و بر اساس نظر سنجی انجام گرفته مورد قبول و پسند بسیاری از کارشناسان و علاقه مندان قرار گرفته بود اما اینکه پیاده سازی همان خطوط و به خصوص چهره بر روی کلاسی که بیش از 50 سال سابقه درخشان در خانواده مرسدس را با خود یدک می کشد و در بین رقبایش همواره در امتیاز بندی کلی یک سرو گردن بالاتر قرار میگیرد ، تا چه حد مورد پسند کارشناسان قرار خواهد گرفت ، نکته ای است که پاسخ به آن هنوز زود است . آنچه در این بین کاملاً مشهود است رویکرد جدی مرسدس به ارتقای کیفیت تولید ، مونتاژ و روان سازی فن آوری به کار رفته در کلاس E جدید است .طبق اعلام کارخانه سازنده مجموعه موتورهای 4 و 6 سیلندر در نظر گرفته شده برای این مدل که به بیش از 9 موتور بالغ می شود ، توانسته اند کاهش 23 درصدی مصرف سوخت را با خود به ارمغان آورند و این نکته کوچک و بی اهمیت نیست ، چرا که افزایش قیمت سوخت و گرایش بیش از پیش خریداران به موتورهای 4 سیلندر که ضمن مصرف کمتر ، توان بالایی را داشته باشند مورد توجه مرسدس و دیگر سازندگان خودرو دنیا است . تکنولوژی مرسدس این بار ضمن کاهش مصرف سوخت ، آلایندگی موتورهای جدید را تا حد بسیاری پایین آورده است که نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است . هر چند طراحان و کارشناسان خودرو ، E کلاس جدید را در برخی جزئیات مشابه رخی برندهای کره ای یا ژاپنی می دانند ( همانند نمای عقب که به هیوندای سونوتا بسیار شبیه است ) ولی مجموعه فعالیت تیم طراحی از پیکره E کلاس حجمی خوش تراش ، متناسب و جذاب ساخته که تنها زمان لازم است تا بیننده با برخی اتفاقات نو ظهور در آن مثل فرم چراغهای عقب ، آینه های جانبی و نحوه اتصال آن به بدنه و غیره مأنوس شده . توجه طراحان به برخی ظرایف طراحی در نسل جدید کلاس E همانند برآمدگی گلگیر عقب برگرفته از مدل W120 ساخته شده در سال 1953 معروف به PONTON و شکست خط سقف در قسمت انتهایی و ستون C همانند کلاس C افزایش قدرت دید و تسلط بالای سرنشینان به محیط اطراف ، تغییر فرم و ماهیچه های صندلی منطبق بر اصول ارگنومی روز دنیا و ایجاد یک تحول بنیادی در طراحی E را نیاید فراموش نمود زیرا حاکی از حرکت وجهش هوشمندانه مرسدس به سوی یک طراحی و خط مشی فکری جدید از سوی این سازنده اشتوتگارتی است . در کنار تمامی این نو آوری ها ، E  کلاس جدید را حصاری از بالاترین امکانات ایمنی استاندارد و در برخی موارد کاملاً جدید احاطه نموده است ، سیستم هایی نظیر قابلیت انطباق چراغ های جلو با مسیر حرکت ، هشدار دهنده حرکت در مسیر درست و اعلام خطای ناشی از انحراف و غیره در کنار شاسی تقویت شده در جهت ایمنی و مانور پذیری هر چه بالاتر خودرو ، تنها برخی از امکاناتی است که E کلاس به شما ارائه میدهد البته ضریب آیرودینامیکی معدل 25/0 را نباید فراموش نمود چرا که در این کلاس ، نوعی رکورد به حساب می آید .





نوع مطلب : بنز، 
برچسب ها : بنز E کلاس،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 14 تیر 1388 :: نویسنده : حسین
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر